שיטת החישוב למועמד ישראלי לרשות מקומית פשוטה מאוד :
מספר בעלי זכות הבחירה × אחוז המצביעים הממוצע בבחירות × 41% מינימום . בחירה ב - 40% > תבטיח ניצחון בסיבוב הראשון .
כלומר אם בקרית טבעון 15,000 ב.ז.ב , ואחוז ההצבעה הממוצע הוא 60% = 9,000 מצביעים , מהם אתה צריך לפחות 41% שהם : 3,600 קולות בלבד .
חישוב נוסף שהייתי עורך הוא גבול ה - 20% מקולות המצביעים בפועל , מאחר ואחוז מצביעים של למעלה מ - 20% מקנה למועמד החזרי מדינה בעבור עלות הקמפיין ..למועמד עם קשיים פיננסיים המדד הזה חשוב אפילו מהמדד של מספר הקולות לזכייה .
פוליטיקה היא מתמטיקה אמר לי פעם פוליטיקאי בכיר ומוערך . רק ספירת קולות קובעת , ומספיק קול אחד כדי שתנצח , לכן כל קול צריך להיחשב הקול הזה .
אל תמהר לצאת לקמפיין !!! צא אליו רק כשאתה מוכן לחלוטין , עורך את הבדיקות , מגדיר מטרות, בונה שלד תפעולי , תקציב מסודר וכו' . פתיחה לא נכונה של קמפיין יכולה להרוס את כולו , אי אפשר לירות ללא מטרה .
לכן שאל את עצמך והתכונן :
מה הוא אזור הבחירה המדוייק , מאפייניו , מידת ההמוגניות שלו ?
מי הם המצביעים - מי מהם ( בהנחה ראשונית ) סביר שיתמכו בך ?
למד את דפוסי הבחירות הקודמות ומשגיאות של אחרים שנכשלו בדרך ....
כמה מתחרים יש וכמה הם באמת מתכוונים ללכת "עד הסוף" .
האם תוכל לגייס מתנדבים - כסף - האם אתה יודע להפעיל מתנדבים ?
למד מהיכן שואבים התושבים המקומיים את האינפורמציה אודות המועמדים ומה הם אמצעי הפרסום האפקטיביים , אפשר להיעזר גם ב - TGI
והכי חשוב : חפש שועלי בחירות ותיקים באזור , אלה ילמדו אותך יותר טוב מכולם את כל סודות האזור , בדרך כלל הם מבוגרים וזמנם פנוי , שב איתם שעות . כך גם התחיל ביל קלינטון את מסע הבחירות הראשון שלו .
כמו כן שאל את עצמך : האם את רץ רק לראשות היישוב או שאתה מציג רשימה , רשימה חזקה ונוכחות מרשימה במועצת הרשות תסייע לך לנהל באמת את היישוב , בעוד אם תרוץ רק לראשות אתה יכול למצוא עצמך מוקף במועצה לעומתית ...
ועוד שאלה חשובה טרם הבחירות : האם תרוץ מטעם מפלגה - עד 1978 בישראל היו הבחירות המוניציפליות והארציות באותו יום , אולם אט אט הן בשל ירידת דימוי הפוליטיקאי והן בשל האידיאולוגיות שאינן תואמות את הסוגיות המוניצפליות , הפכה המפלגה בזירה המקומית ל"נטל" , משבר כלכלי ארצי למשל , יכול להשפיע על סיכוייו של ראש העיר ...המצב החדש המציא "מפלגות בתחפושת" כאלה שתומכות במועמד עצמאי ( מטעמה ) , או מועמד המשלב מקומות משוריינים למפלגות ברשימתו תמורת הסיוע המפלגתי בעיקר במימון וארגון .
כך תמשיך ותיערך טרם ההכרזה . אם השמועות יחלו לצוץ אל תכחיש ואל תאשר - בנה מתח .
אם למי מאיתנו היתה התשובה לשאלה "מה באמת עובד בבחירות" הוא היה איש עשיר , כל קמפיין שונה ממשנהו , כל בוחר שונה , וכל מועמד שונה , לימוד והכנה נכונים יכולים לסייע לנו מאוד .
אייל פרדיס ( m.a ) , בוגר מדע המדינה וסוציולוגיה אוניברסיטת חיפה . שימש יועץ בכיר לשר משה שחל בממשלת רבין ז"ל , דובר ההסתדרות הכללית , מנכ"ל קומוניקט לייעץ תקשורתי ויחסי ציבור , מנכ"ל עיריית עפולה . שימש מרצה באוניברסיטת חיפה בתחומי תקשורת , יחסי ציבור , ומדע המדינה . פרשן פוליטי של רדיו חיפה , עורך הבלוג http://www.election.co.il ומנכ"ל חברת המיתוג התקשורת ויחסי הציבור citybranding